Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/users/o/onestep37/domains/disser.org.ua/includes/init.php on line 33
Розумова діяльність за умов переробки зорової інформації різного ступеня складності та успішність на - С.М. Хоменко - Дисертації, автореферати

Пошук по сайту by Google
Дисертації, автореферати » Біологічні науки » Розумова діяльність за умов переробки зорової інформації різного ступеня складності та успішність на - С.М. Хоменко

Розумова діяльність за умов переробки зорової інформації різного ступеня складності та успішність на - С.М. Хоменко

 
Назва: Розумова діяльність за умов переробки зорової інформації різного ступеня складності та успішність на
Автор: С.М. Хоменко
Категорія: Біологічні науки
Рік: 2005
Викачано: 0
Опис: З'ясовано роль індивідуально-типологічних властивостей вищої нервової діяльності (ВНД) у характері прояву психофізіологічних функцій за умов розумової діяльності, що є одним з основних питань диференціальної психофізіології. Наведено дані про зв'язок індивідуально-типологічних властивостей нервової системи учнів молодшого шкільного віку з параметрами пам'яті, уваги та серцевого ритму за умов виконання розумової роботи різної складності та навчальної діяльності. Найбільш значуші взаємозв'язки властивостей нервових процесів з психічними та вегетативними функціями виявлено за умов розумового навантаження з максимальним темпом пред'явлення подразників. Доведено, що учні з високим рівнем властивостей основних нервових процесів характеризуються достовірно вищими показниками розумової працездатності, пам'яті та уваги, більш вираженою активацією механізмів регуляції серця, ніж особи з низьким рівнем типологічних властивостей ВНД. Відзначено, що підвищення темпу та збільшення тривалості розумової роботи призводить до меншої психомоторної вегетативної реактивності, появи розугодження у механізмах регуляції серця, а також зниження залежності цих функцій від індивідуально-типологічних властивостей нервової системи. Установлено взаємозв'язок успішності навчання та психофізіологічних функцій, що доводить доцільність їх використання у системі оптимізації розумової діяльності. Наголошено на поліфункціональності, універсальності типологічних властивостей ВНД стосовно розвитку психофізіологічних функцій людини, зазначено, що вони є нейродинамічною основою інтегративної діяльності мозку за умов реалізації когнітивних, поведінкових реакцій та їх вегетативного забезпечення.
Файл: 31.1 КБ
Скачати дисертацію